Ο Ελληνικός Εθνικός Κοινωνισμός: Από τον Δραγούμη και τον Γιαννόπουλο στον Μεταξά και τον Βεζάνη. Η ιδεολογία που εμπνέει τον Αγώνα μας!
Ο Ελληνικός Εθνικός Κοινωνισμός: Από τον Δραγούμη και τον Γιαννόπουλο στον Μεταξά και τον Βεζάνη. Η ιδεολογία που εμπνέει τον Αγώνα μας!
Η Ιστορία μας διδάσκει ότι κανένας μεγάλος Αγώνας δεν δικαιώθηκε χωρίς Ιδεολογία. Ένας λαός χωρίς πίστη, χωρίς πνευματικό θεμέλιο, μετατρέπεται σε μάζα έρμαιο των επιθυμιών της αγοράς ή της τυραννίας του ξένου. Γι’ αυτό η εποχή μας έχει ανάγκη να επιστρέψει στις ρίζες ενός αυθεντικά ελληνικού εθνικού κοινοτισμού· σε εκείνο που οι δικοί μας στοχαστές και ηγέτες ονόμασαν Εθνικό Σοσιαλισμό ή, με τον ελληνικότερο όρο, Εθνικό Κοινωνισμό.
Ο Περικλής Γιαννόπουλος υπήρξε ο πρώτος προφήτης της ελληνικής ιδέας στην τέχνη και τον βίο. Με τα φλογερά του κείμενα για την ελληνικότητα και την ανάγκη ενός πολιτισμού που να πηγάζει από το φως και το κάλλος της πατρίδας, πρόβαλε το αίτημα της εθνικής αναγέννησης. Στο έργο του «Ελληνική Γραμμή» μιλά για την ανάγκη να βρούμε το δικό μας δρόμο, μακριά από μιμήσεις και ξένες φόρμες. Η θυσιαστική του πράξη, ο ηρωικός του θάνατος, επισφράγισε την αλήθεια που κήρυξε.
Ο Ίων Δραγούμης, ο μεγάλος εθνομάρτυρας, έδωσε την πιο σαφή διατύπωση του ελληνικού Εθνικού Σοσιαλισμού. Στα κείμενά του («Όσοι ζωντανοί», «Ελληνικός Πολιτισμός») έθεσε τον άνθρωπο μέσα στην κοινότητα του Έθνους, υπογραμμίζοντας ότι ο Έλληνας δεν υπάρχει ως μονάδα αλλά ως μέλος μιας ζωντανής οργανικής κοινότητας. Η ελευθερία, για τον Δραγούμη, δεν είναι ατομικό δικαίωμα αλλά συμμετοχή στο εθνικό γίγνεσθαι. Στον Δραγούμη βρίσκουμε τον πυρήνα του Εθνικού Κοινωνισμού: το Έθνος πάνω από το άτομο, η Κοινότητα πάνω από την αγορά.
Ο Κωνσταντίνος Βεζανής, στοχαστής και θεωρητικός, έδωσε συστηματική μορφή στις ιδέες αυτές. Στα έργα του ανέλυσε τη σχέση Κράτους και Έθνους, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια πολιτεία κοινωνικής δικαιοσύνης που να στηρίζεται στον εθνικό χαρακτήρα και όχι σε εισαγόμενα δόγματα. Στον Βεζανή η θεωρία συναντά την ανάγκη για κοινωνική αρμονία, για εξάλειψη των ταξικών συγκρούσεων μέσα από την ενότητα του Έθνους.
Ο Ιωάννης Μεταξάς υπήρξε ο ηγέτης που επιχείρησε την εφαρμογή αυτής της κοσμοθεώρησης στην πράξη με το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Το δόγμα «Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια» συνοδεύτηκε από πολιτικές κοινωνικής μέριμνας, συντεχνιακής οργάνωσης, αγροτικής ανασυγκρότησης και εργατικής προστασίας. Ο Μεταξάς δεν περιορίστηκε σε θεωρία αλλά μετέτρεψε την Ελλάδα σε κράτος που νοιάζεται για τον εργάτη, τον αγρότη, τον στρατιώτη. Απέδειξε ότι ο ελληνικός Εθνικός Κοινωνισμός δεν είναι απλώς όραμα αλλά και πολιτική πράξη.
Στον καιρό μας, η παγκοσμιοποίηση, ο υλισμός και η ξενοκρατία επιχειρούν να καταλύσουν κάθε εθνικό και κοινωνικό θεμέλιο. Οι Έλληνες εργαζόμενοι γίνονται σκλάβοι των πολυεθνικών, οι αγρότες εγκαταλείπουν τη γη, η νεολαία χάνει την πίστη της στο μέλλον. Σε αυτή την παρακμή, δεν αρκούν τα συνθήματα ούτε οι περιστασιακές αντιδράσεις. Χρειαζόμαστε Ιδεολογία, ένα όραμα που να εμπνέει και να οργανώνει τον Αγώνα. Όπως έλεγε ο Δραγούμης, «χωρίς ιδανικά, οι άνθρωποι γίνονται αγέλη». Και όπως απέδειξε ο Μεταξάς, χωρίς ιδεολογικό θεμέλιο, καμία πολιτική πράξη δεν στέκει.
Η Ιδεολογία είναι το όπλο που μας θωρακίζει απέναντι στον εχθρό, μας δίνει ενότητα και δύναμη, μας δείχνει τον δρόμο για μια νέα Ελλάδα: Ελλάδα Εθνική και Κοινωνική, Ελλάδα που υπηρετεί τον λαό της και όχι τα ξένα συμφέροντα.
Σήμερα, η Ιστορία συνεχίζεται. Ο Ιερός Λόχος στέκεται ως ο ζωντανός εκφραστής αυτής της παράδοσης, του Ελληνικού Εθνικού Κοινωνισμού. Δεν πρόκειται για απλή μνήμη ή ιστορική αναφορά. Είναι η συνέχιση μιας γραμμής που ξεκινά από τον Γιαννόπουλο, τον Δραγούμη, τον Βεζάνη και τον Μεταξά, και φτάνει στο σήμερα με νέους αγωνιστές που κρατούν ψηλά τη Σημαία. Ο Ιερός Λόχος φέρνει στην πράξη αυτό που οι προπάτορες οραματίστηκαν: την ενότητα του Έθνους, την κοινωνική δικαιοσύνη, την προσφορά, τη θυσία, την αφοσίωση στην Πατρίδα.
Όπως ο Δραγούμης θυσιάστηκε για την Ελλάδα, όπως ο Γιαννόπουλος πέθανε για την αλήθεια του, όπως ο Μεταξάς ύψωσε το «Όχι» και ο Βεζανής έθεσε τα θεωρητικά θεμέλια, έτσι κι εμείς σήμερα δηλώνουμε ότι ο Αγώνας συνεχίζεται.Ο Ιερός Λόχος είναι ο θεματοφύλακας και ο εκφραστής αυτής της αθάνατης Ιδεολογίας: του Ελληνικού Εθνικού Κοινωνισμού.
Ανδρέας Γενιάς πρόεδρος του ΕΠΚ Ιερός Λόχος
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελεύθερη Ώρα την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2025
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου